Total Pageviews

Friday, July 20, 2012

DEBAT PRU13: UMNO VS PAS - FATHUL BARI VS NASRUDIN

Sejak kebelakangan ini kita lihat ada sedikit perubahan arus politik negara demi memperlihatkan kepada rakyat negara bahawa ketelusan kerajaan mahupun pembangkang. Sifat sebegini memang telah lama dinantikan rakyat agar mereka dapat menilai dengan sendiri kedua-dua pihak tanpa berselindung. Ini satu perubahan yang sehat keatas era politik moden yang matang negara Malaysia.
Dalam arus kemajuan yang pesat dan kecangihan teknologi negara dan dunia semasa maka sudah tentunya anak-anak mudalah yang menjadi majoriti penyokong dan sudah tentu mereka ini yang berpotensi dan berpengaruh merubah dan menentukan siapakah yang bakal mentadbir negara dan memenangi PRU13.Ini adalah kerana hampir 50 peratus pengundi adalah dari golongan anak-anak muda atau lebih di kenali golongan muda.Rata-rata mereka ini berumur antara 21 tahun sehingga 35 tahun dan mereka ini kebanyakan adalah celik teknologi dan amat matang untuk membandingkan dalam memilih siapa yang patut menjadi pemerintah selepas PRU13
Maka tidak hairanlah jika sekarang pihak kerajaan yang memerintah atau pihak pembangkang masing-masing cuba menarik anak-anak muda atau golongan muda ini menyertai atau memehak mereka.Apa yang kita harapkan golongan muda dapat mengunakan ketajaman dan akal fikiran mereka yang cerdik dan celik ini untuk membuat pilihan sebaiknya pada PRU13.
Juga apa yang kita harapkan agar pihak yang menang nanti jangan hanya mempergunakan golongan ini semasa meraih simpati untuk kemenagan mereka saja dan membiarkan golongan ini tanpa pembelaan setelah apa yang diimpikan mereka tercapai.
Tidak kira apa saja slogan yang dimainkan,namun apa yang kita harapkan semuanya akan menjadi nyta dan kemakmuran negara Malaysia dan rakyat berbilang bangsa tetap menjadi lambang gah di mata dunia.

No comments:

Post a Comment