Total Pageviews

Saturday, July 14, 2012

ANAK GADIS MELAYU SEMAKIN BERANI MENUNJUK2 SEKSI

Sebenarnya penyakit ini bukanlah benda yang baru dan sering berlaku di dalam masyarakat kita terutamanya masyarakat Melayu.Entah di mana silapnya boleh terjadi sedemikian rupa....Adakan kerana kita terlalu mengejar kemajuan atau kurangnya pendidikan agama yang diterapkan dan menjadi pendinding diri lalu tanpa segan silu melakukan perkara2 yang tidak sepatutnya dikhalayak ramai demi semata2 ingin bersaing antara satu sama lain dan menunjukkan siapa yang lebih hebat. Yang amat menyedihkan lagi adalah kerana terjadi dikalangan anak gadis yang beragama Islam yang semacam tiada pedoman demi mengejar populariti dan dengan jalan singkat untuk mencapai sesuatu yang bukanlah menguntungkan bangsa.

Kononnya membuat kerja2 amal dan sanggup mengeksplotasikan diri dan susuk tubuh menjadi tatapan umum secara terbuka. Amat menyedihkan kerana yang tergila2 dengan budaya sebegini adalah golongan anak2 melayu yang pastinya beragam Islam dengan tanpa segan silu memperagakan diri tanpa sebarang sekatan.
Ini mungkin kisah lama, namun yang terbaru hari ini yang telah diberitakan dalam sebuah majalah metro tentang seorang gadis melayu yang menjadi penari gelek di sebuah restauran arab di ibu kota menjadi seorang penari untuk menghiburkan pengunjung restauran tersebut dengan tariannya dan mendapat bayaran lumayan mencecah RM8,000 sebulan sebagai imbuhan gaji.
Lihat saja dan fikirkanlah apa yang akan terjadi jika kita tidak berusaha untuk membendung gejala sebegini.Tepuk dada dan tanyalah Iman kita...

No comments:

Post a Comment